Mugurel – omul de stiinta al brandului
Mugurel este acel om care creioneaza identitati, de toate felurile. E si om de creatie, e si un fel de psiholog, un bun ascultator, un om care are – in acelasi timp – ochi si pentru detalii din cele mai ascunse, dar si pentru privirea aceea mare, de ansamblu. E un om atat de complex, incat conversatiile cu el nu tin deloc putin, pentru ca sapam in detalii, ne ducem pe alei pe care nu le-ai vedea usor, sfredelim subiectul – deci clientul – pana cand ajungem la imaginea lui, la culoarea lui, la fontul lui, la detaliile lui, la povestea lui. Insa, mai mult decat atat, discutiile cu Mugurel sunt pentru mine un permanent brainstorming, din ala profund, si in care ne hranim si ne mai descoperim un pic, uneori chiar mai mult! 🙂
Am conversat cu Mugurel subiecte de business, cu amprenta pe capacitate personala, din alea de <sky is the limit>. Imi amintesc una dintre discutiile telefonice cu el in care am facut prin casa mii de pasi, atat de tare ma emotionasem si ma facea sa cred ca totul, totul este posibil. Si este, pentru ca Mugurel Frîncu – in starea lui de fapt atat de complexa – este acel om pe care il vrei implicat in identificarea identitatii businessului tau – in orice etapa ar fi acel business – pentru ca va scoate din tine si afacerea ta acea imagine care vorbeste cat o mie de cuvinte! Daca faci ca el! 🙂
Haideti sa ii descoperim impreuna povestea lui Mugurel – <the Brand Scientist himself – the best that you could ever have!>
- De cand esti in campul muncii? – ca sa spuneam asa.
Din 2003. Era o vreme cand pe la firmele din domeniu se lucra mult “dupa ureche”, oamenii nu aveau prea multe specializari academice. Cu toate astea rezultatele erau bune, muncite. Tin minte ca printre oamenii celebri de branding din tara era un tip de la Iasi care avea facultatea de medicina la baza. Eu am venit din Cluj cu background de programator. M-am calificat la locul de munca pentru ca brandingul si publicitatea erau cool, dar la foarte inceput in Romania.
I: Ce ai studiat?
Am inceput cu Mate-Info, la Babes Bolyai la Cluj. M-am mutat in Bucuresti in 2003 si m-am apucat de webdesign, de acolo am trecut catre print design, logo design si apoi catre branding.
Cu timpul am migrat catre zona de strategie de brand pentru ca aveam brief-uri slabe de creatie. Așa ca m-am apucat sa le fac eu 🙂
I. Ce faci acum?
Branding – strategie si design.
I. Ce-ti place cel mai mult la ce faci acum?
Le arat antreprenorilor ce au in ograda.
Brandingul este, in primul rand, un exercitiu de clarificare. De multe ori nu stiu, sau stiu dar la un nivel foarte ascuns, deep down. Este nevoie de o verbalizare, de o scoatere la suprafata. Dupa un proces de strategie de brand apare un moment din ala in care antreprenorul zice: ahaaa, mama ce misto este business-ul meu! Pentru momentul ala merita tot frecuşul de dinainte.
I. Cum ai decis sa fii aici si cum ai facut asta?
O credinta falsa care mi-a dominat tineretea: nu poti fi graphic designer la 50 de ani, asta e un job de tineri. Si asa am migrat catre ceva mai “serios”: strategia si consultanta de brand.
I. Ce-ti ofera cel mai mult satisfactia aia cu care-ti place sa mergi la culcare?
Contul de ING de pe firma 🙂 As minti sa spun ca doar satisfactia clientilor, sau faptul ca ma simt „usefull”, ca schimb ceva, etc. Stiu ca suna “gringe” dar astia sunt factori de motivatie secundari, sunt importanti, dar nu suficienti.
I. Care este visul tau? Acel vis, da.
Este greu de definit un singur vis, dar cel mai mare este sa cresc un om (baiatul meu) care sa aiba o viata mai buna decat a mea, asa cum a facut taica-miu cu mine, bunica-miu cu taica-miu, etc. Restul de vise sunt marunte.

I. Ce faci pentru asta?
Pai cred ca simplu fapt ca constientizez asta este cel mai important lucru pe care il fac, restul vine de la sine.
I. Cum depasesti etapele/situatiile grele? Ce faci cu ele?
Astept 🙂 De regula nu sunt grele, ci doar par grele pe moment. M-a ferit Dumnezeu de situatii cu adevarat grele, ireversibile – ca sa zic asa.
I. Cel mai frumos mesaj pe care l-ai lasa in povestea ta despre tine este….?
Cu timpul realizezi ca cele mai “adevarate” adevaruri nu sunt cele care suna foarte intelectual, criptic, greu de patruns. Ci cele la indemana, pe care le auzeam la parinti si dadeam ochii peste cap, alea simple si “neprofunde”.

Pe Mugurel il puteti gasi pe canalele lui: https://www.linkedin.com/in/mugurelfrincu/ ; https://www.instagram.com/mugurel_frincu?igsh=aTN0Z3B0dTg4N3J4 ; https://www.deeplink.ro