Ionut Oprea. Omul eveniment.

Nici nu stiu cu ce sa incep cand vine vorba de Ionut, insa absolut de fiecare data zambesc, cel putin. Prin prisma meseriilor ne-am cunoscut si ne-am imprietenit, mai degraba, prin prisma minunatului domeniu pe care-l “inspiram”, de fiecare data cand putem: real-estate-ul. 

Asta chiar e o industrie care chiar te tine in priza si te face, vrei nu vrei, sa devii creativ. Cam de asta imi vine sa zambesc de fiecare data cand vine vorba de Ionut, pentru ca, cu fiecare mtg pe care-l avem, noi am facut cel putin un festival imobiliar. L-am facut si la mare, cu circuit inchis, l-am facut si la Viena – orasul lui de suflet – in care, cred, ca traieste – in mintea lui – de foarte mult timp si in care tot incearca sa ma ‘migreze’ si pe mine. De fapt, pe toata lumea cred ca ar muta-o acolo. 😁

Am mai facut si o gala imobiliara, complet independenta, cu premii super autentice, in care premiam – in mintea noastra – fiecare om din industrie si nu mai zic de miile de printuri dedicate imobiliarelor, cu titluri si tot tacamul. Acum, timpul ne va arata singur ce vom face si ce nu pentru piata asta frumoasa a imobiliarelor, dar oh my god, cat radem si ne distram! 🙂

Bine, realitatea este ca Ionut chiar participa activ la piata asta prin produsele media pe care le reprezinta si pe care le munceste big time, pe fiecare-n parte! In plus, nu cred ca ar fi eveniment la care Ionut sa nu fie acolo, cu cat e mai mare si mai glam, cu atat mai bine pentru el. 

Mi-amintesc cat tragea de mine sa merg la evenimente (nu ma dau, neaparat, in vant dupa ele), dar recunosc ca pandemia mi-a schimbat putin perspectiva despre asta. Deci, Ionut, cred ca vom da ‘attendee’ la multe eveniment de acum incolo (ma rog, de la finalizarea pandemiei incolo). 

De asta eu il mai numesc si “omul eveniment” 🙂 Jurnalist fiind, Ionut nu prea apare in astfel de ipostaze, deci – cu atat mai mult – spun, haideti sa ii aflam, impreuna, povestea! 🙂

Am vrut sa ajung primar

Cred ca eram in clasa a X-a cand am sunat in direct la un talk show local al Antena 1 sa-l intreb pe inspectorul scolar general, de atunci, cand vor ajunge PC-urile intarziate pentru laboratorul de informatica (noi studiam la profilul mate-info intensiv).  Asa ca pentru activitatea mea initiala in presa, am inceput cam prea devreme. Ceva mai tarziu, intr-un interviu pentru un ziar am sustinut ca vreau sa ajung primar, deci s-ar putea spune ca inca nu m-am apucat de munca. Dar cum am vrut sa ajung si la radio si sa prezint gale, m-am dus la acel ziar si am inceput de acolo, deocamdata nu am mai ajuns la primarie. Sunt vreo 16 ani de atunci.

Si am fost, de la reporter pana la redactor sef, la un cotidian local, punct si de la capat pentru o revista de business, la inceput regionala, apoi nationala, cu bonus suplimente tematice sau periodice. Si am acoperit domenii, in sensul jurnalistic, precum: invatamant, adminsitratie, investigatii, politica, economic, sanatate, agricultura si imobiliare, cu ceva radio si TV printre ele. 

Fiindca in media nu te poti plictisi niciodata, au urmat roluri de brand manager, development si publisher – pentru un anuar / ghid de investitii, respectiv de expansiune internationala (parteneri de distributie, clienti, networking, promovare, vanzari). 

De multe ori, in cele mai amuzante ipostaze, in momente de networking, clienti sau oameni deveniti prieteni intreaba nedumeriti – cu ce ma ocup, de fapt? Asa ca ma bucur sa pot raspunde ca am facut in tot felul de proiecte: continut, PR, research, marketing, difuzare, networking, creatie de produs, un pic de online, vanzari, expansiune pe alte piete si orice a ajutat la evolutia unor proiecte. Din 2013 si pana acum, am luat mai in serios domeniul imobiliare, asa ca am gandit, documentat, construit, promovat si distribuit inclusiv in Europa, intr-o selectie de evenimente B2B, un ghid de piata / anuar de real estate pentru Romania. 

Cred in sustenabilitatea afacerilor

Trebuie sa multumesc aici echipei Transilvania Business – colegilor mei, care au sustinut sub diverse forme dezvoltarea acestui produs, unor antreprenori si faciltatori de networking – cea mai extinsa gama de organizatori de evenimente B2B din Romania. Cei care au promovat si distribuit acest produs, au inteles ca orice demers de comunicare ridica si maturizeaza piata, unor parteneri in Europa. 

Multumesc mult si unor dezvoltatori si investitori internationali, care au inteles ca promovarea pietei inseamna determina sustenabilitatea afacerilor tuturor, pe termen mediu si lung. Lista ar fi destul de lunga, dar cu siguranta ei se stiu, a fost un privilegiu sa ii resimt ca prieteni si sper sa treaca cu toti cu bine peste acest moment critic al unei crize globale.    

Pre-pandemie, strategia era maximizarea distributiei si expunerii, cu un plus de pachete „networking concierge” pentru anumite companii sau persoane din Romania, pentru anuarul rebranded si repozitionat – Romania’s Real Estate Yearbook 2020, in cat mai multe conferinte, expozitii, targuri internationale. Dar si un focus suplimentar catre clienti si companii din parcuri logistice sau de birouri si promovarea exemplelor de bune practici – business models. Impreuna cu o interactiune directa amplificata, directa, cu liderii acestora, sau chiar un eveniment tematic la intrarea oficiala in noul deceniu. 

Datorita digitalizarii accelerate si fortate, in contextul pandemiei, proiectul in lucru este un portal / blog dedicat industriei, cu actualizari mai personalizate si animate, in functie si de interesul sau raspunsul pietei. In ansamblu, „suferinta” de continut, awarness, PR pozitiv, promovare si sustinere internationala, ceva mai „strategic” organizata a pietei si Romaniei in plan international, ramane. 

A fost cazul in deceniul de crestere al CEE pentru un efort mai sustinut, unit si creativ (asociatii, dezvoltatori, firme de consultanta, guvern, municipalitati, media, etc), va fi si mai stringent cazul in deceniul in care competitia globala se muta spre alte continente si pe alte repere. 

Usor, usor, exista proiecte „next generation” in Bucuresti, chiar si in orasele regionale, insa uneori e pacat ca pe plan extern nu se stie de ele, sau chiar nu se stie ca acele orase exista. Cred ca exemplele: abordarea Ghelamco – Wola – Rondo Daszyńskiego (Varsovia), ghidul Invest in Warsaw si conferintele la MIPIM sau proiectele Property Malta Foundation, standurile sau filmele HIPA, sunt elocvente in acest sens. A, si pregatim editia 2021 pentru ghidul de investitii, dupa cateva suplimente tematice digitale.  

Vibe international… si complex…

Iata, cum spuneam, nu te plictisesti niciodata! Dar cel mai fain lucru este diversitatea tipologiilor de oameni, industrii, niveluri de management, sentimentul de live miniMBA al fiecarei zile, dimineti de business cu arome diferite in alte orase, anotimpuri incepute in unele tari si terminate in altele, informatii impartasite si proiecte descoperite inainte ca ele sa devina realitate. Faine sunt si rezultatele mediului privat intr-o economie „moderna” tanara ca a noastra, cu tot mediul politic – administrativ in general ostil, represiv si arhaic, hiperactivitatea unor lideri care au reusit orice si a unor oameni din industrii diferite, care in toti acesti ani au devenit mai buni in plan profestional si personal. Cum se recunosc si roiesc mici grupuri de change makers intre zboruri pe aeroporturi. Reactiile pozitive din Polonia, Ungaria, Austria, Belgia, Franta, etc. 

Unul dintre marile castiguri in ceea ce fac este capacitatea dobandita de a intelege structura, pulsul, perspectivele unui oras, uneori din cateva priviri la decolare sau aterizare, networkingul cu liderii diferitelor comunitati. Pulsul global al unor evenimente si orase. Faptul ca am experimentat pe viu toate etapele de transformare, in acesti ani, si acum urmeaza inca un val.  

In plus, mi-am dorit, periodic, sa fiu ceva mai competitiv, activitatea in domeniile enuntate m-a ajutat sa vad mai clar anumite limite sau oportunitati, restul au fost inspiratie sau motivatie oferite de oameni si locuri, ceva sacrificii si un context favorabil pentru regiune la nivel macro. Pentru proiectele cu informatii din real estate am identificat o nisa care nu era acoperita, respectiv sa fiu parte din proiecte cu final pozitiv din mediul privat a fost mai interesant, media generalista are inca doar de analizat, enumerat si deplans esecurile sistemului public.  

L-am intrebat care este visul lui! 🙂

Fiecare zi e un vis, cred ca am redescoperit asta fiecare dintre noi de la restartul treptat al vietii pe planeta. Rolul in Bucuresti si activitatea aici au fost obiective, candva. In plus, cetatenia tripla, cred ca ar fi utila in viitor. Ok, si nunta in Minoritenkirche & Palais Niederösterreich, ca sa iti raspund la intrebare. Multe zboruri si ceva yachting in timpul liber. Dar, mai imporant, sper ca viata si lumea sa isi pastreze un stil vibrant, deschis si pozitiv in jurul nostru, si in urmatorii 15-20 de ani, cu toate influentele induse si impuse de tehnologie.   

Si pentru ca nu putem doar sa visam, in momente mai putin usoare, ma incarc prin planificarea urmatoarei destinatii, eveniment, expeditii de research sau inspiratie, confirmarea rezervarilor de hotel sau avion. Si, desigur, calatoriile. Versurile „Ii am pe Hagi cu ai lui, ma ridica la cer” au avut rolul lor, bucuriile din fotbal au inca rolul lor in etape mai dificile. Serile de Uefa Champions League au magia lor, niciodata sa nu ratati energia unei finale de cupa europeana. Ideal, un grup restrans de prieteni si amintiri pot schimba perspective rapid. In rest, colectionam etapele grele. In partea asta de lume este predefinit un efect de tensiune in care sa traim, putem doar sa zambim si sa intelegem ca situatiile grele sunt parte din destin.

Si va mai spun asa: The best is yet to come… 🙂

Leave a Comment.