Adina – omul din spatele unei inspiratii

Adina m-a inspirat de cand am facut cunostinta. Eram la o gala Dupa Afaceri Premium, iar cand i-am auzit povestea am avut asa un sentiment de “deci se poate!” – cu atat mai mult cu cat imi spunea ca a deschis primul magazin destinat exclusiv berii artizanale romanesti.

Si recunosc ca a fost una dintre acele picaturi de care ai nevoie sa crezi ca si tu poti. Pentru asta ii sunt recunoscatoare si tot pentru asta ii dedic startul “Community” – acest proiect dedicat suta la suta oamenilor. Oamenilor frumosi, curajosi, autentici!

Iat-o pe Adina, conturandu-si povestea, in propriile ei cuvinte.

Eu sunt Adina Mugescu. Mai sunt si Catalina, dar pe cat de mult imi place numele, pe atat de rar este folosit.

Am crescut si invatat intr-un oras de provincie de la malul Dunarii, Calafat, pana la 19 ani, cand am venit in Bucuresti la facultate. Am studiat la Facultatea de Litere a Universitatii Bucuresti. Mi-a fost extrem de greu sa decid la ce facultate sa raman pentru ca am dat examen la jurnalism si la stiinte politice. Pana la urma, dintr-un impuls am ales Litere pentru ca mereu mi-am dorit sa fiu profesoara.

In timpul facultatii, prin 2012, am inceput cursuri de agent de turism si de ghid. Mi se parea mie atunci ca nimic nu poate fi mai frumos decat sa te plimbi si sa fii platit pentru asta. Am inteles mai tarziu ca nu e chiar asa, dar m-a prins atat de mult ce faceam incat am inceput sa colaborez cu o agentie si sa fiu ghid in excursii si in tabere pentru copii. Am facut asta timp de doi ani, apoi, dupa ce am terminat facultatea am decis sa transform aceasta colaborare intr-un job full time. Am lucrat in agentie timp de doi ani si a fost memorabil. Eram putini, dar pusi pe treaba si am facut lucruri minunate impreuna. M-am ocupat de tabere pentru copii si am fost instructor la o scoala d ghizi. Atunci am inteles ca educatia nu este doar scoala, asa ca m-am indepartat de ideea de a preda formal.

Totusi, dupa patru ani  agitati in turism am revenit in invatamant, dar doar pentru un an, pentru ca la scurt timp dupa ce am inceput treaba la scoala am ramas insarcinata.

Perioada sarcinii a fost, pe langa una plina de emotie pentru mine ca femeie, si o perioada in care am decis ca vreau mai mult de la mine, ca vreau sa fac ceva care sa faca diferenta, intr-un fel sau altul, pentru ca vreau ca cel mic sa fie inspirat de ceea ce facem eu si tatal lui. Sprijinita de sotul meu Bogdan, am decis sa devin antreprenor.

Vrem ca fiecare persoana care intra la noi in shop, fie ca va cumpara, fie ca nu, sa stie ca exista bere romaneasca, facuta cum trebuie, cu ingrediente bune si cu mult imaginatie si pasiune.

Si am ales ceva total atipic pentru o femeie, berea.

In vara lui 2018 am deschis The Beer Institute, primul magazin de bere artizanala din Romania, impreuna cu o fost colega, si buna prietena, Andreea si sfatuite in cel mai mic detaliu de Bogdan. Am ales sa facem asta pentru ca voiam sa aducem ceva cu totul noi si inedit pe piata si pentru ca ne-am dorit sa cream un ecosistem format de mai multi antreprenori locali. Am ales berea pentru ca este un produs bun si pentru ca merita sa ajung la consumatorul final in toata splendoarea ei, cu povestea din spatele brandului si cu informatii clare despre ce consuma. Vrem ca fiecare persoana care intra la noi in shop, fie ca va cumpara, fie ca nu, sa stie ca exista bere romaneasca, facuta cum trebuie, cu ingrediente bune si cu mult imaginatie si pasiune.

 

Daca in 2018, cand am deschis, aveam 120 de sortimente, acum am ajuns la peste 240.

Ideea a fost primita cu mult entuziasm si pot spune ca a fost un succes pentru ca magazinul si-a acoperit costurile fixe inca din prima luna de functionare.

La sase luni dupa am deschis al doilea magazin, pentru care am organizat si o campanie de crowdfunding. Din nou, am avut parte de o surpriza placuta pentru ca ne-au sustinut campania peste 40 de persoane din toata tara.

2020 a inceput frumos pentru noi cu un nou proiect in care am investit timp si energie. Am lansat primul abonament de bere artizanala romaneasca. In fiecare luna primesti acasa un box in care se afla sase sticle de bere, cate doua din cele mai noi trei sortimente. Este un kit de beer tasting care contine cartonase cu info despre fiecare bere si tasting note in care sa notezi berea.

Imi place ceea ce fac, in primul rand, pentru ca promovez produs local – cred foarte mult in asta.  Imi mai place ceea ce fac pentru ca are o componenta educationala. Vreu sa schimb mentalitatea cum ca berea este un produs slab calitativ si ca se adreseaza unei anumite categorii de persoane. Vreau ca oamenii, in general, sa ceara mai mult de la ei si de la ce consuma, de la paine pana la haine, mobilier sau servicii. Este mult mai bine sa consumi putin si bun, decat mult si prost. Vei realiza in timp ca te costa la fel si ca satisfactia e mai mare.

Am ales un domeniu greu, un produs de nisa, cel putin pentru moment, dar cu fiecare client multumit ma conving ca a meritat. Ador sa stau de vorba cu clientii si sa le spun ce noutati mai avem, ce retete inedite au mai aparut si, mai ales, sa vad cum apreciaza munca altora. Se intampla ca nu toate berile sa fie pe gustul tuturor, dar ma bucur ca fiecare stil si, mai ales, fiecare brand a reusit sa isi gaseasca publicul care creste de la zi la zi cu fiecare sticla cumparata.

Vise am multe, dar cel mai des in fata ochilor…

… deschisi sau inchisi, ma vad intr-un loc dragut prin Transilvania, intr-un guest house in care sa servesc celor care ne trec pragul mancare buna, bauturi speciale, deserturi din care mereu mai vrei o lingurita si liniste. Momentan ma concentrez pe business-ul pe care il am, pentru ca el a pornit tot dintr-un vis si mai am inca mult in plan cu el. Cred ca exista un moment pentru toate si simt ca acum este momentul pentru The Beer Institute.

Sunt colerica si temperamentala. Ma infurii repede, ma agit mai mult decat este cazul din motive marunte si imi consum energia chiar si pentru lucruri la care stiu ca voi avea solutie. Poate este si o efervescenta datorata varstei, am 27 de ani, m-as bucura sa fie asta, dar in acelasi timp simt ca asa functionez cel mai bine. Oaza mea de liniste este Vlad, baietelul meu, nu pentru ca ar fi cel mai cuminte copil din lume, ci pentru ca reuseste prin prezenta lui sa ma faca sa ma deconectez de la tot.

Daca am invatat ceva de -a lungul anilor este ca tot ceea ce faci trebuie sa te multumeasca, in primul rand pe tine. Nu vei reusi niciodata sa multumesti pe toata lumea si nici nu trebuie sa iti consumi energia si timpul pentru asta. Trebuie doar sa invatam sa ne acceptam si sa atragem in jurul nostru oameni cu care avem cat mai multe in comun.

Despre ce face Adina cu institutul de bere vedeti aici. 🙂

Leave a Comment.